Multimediální tvořivá produkční agentura. Od loga přes web, podcast, audio a video po reklamu. Zastupujeme hudebníky a umělce.

Muška jenom zlatá

Proč mít telefon nebo tužku a notes vždy po ruce? Protože myšlenka nečeká!

Kdy jste naposledy zapomněli geniální myšlenku, která vám probleskla hlavou? Jsme zahlceni informacemi. Každý den jsou to stovky a tisíce podnětů a vjemů, které vidíme, slyšíme nebo jinak vnímáme a je potřeba je třídit, vyhodnocovat a v tom lepším případě si je i pamatovat… 

Víc než se zdá
Multimediálni, vzdělávací a tvořivá agentura.
Podcast #11 – Audio🎙články.cz: Proč mít telefon nebo tužku a notes vždy po ruce? Protože myšlenka nepočká!
by Róbert Hartmann

Kdy jste naposledy zapomněli geniální myšlenku, která vám probleskla  hlavou? Jsme zahlceni informacemi. Každý den jsou to stovky a tisíce podnětů a vjemů, které vidíme, slyšíme nebo jinak vnímáme a je potřeba  je třídit, vyhodnocovat a v tom lepším případě si je i pamatovat…

Proč a jak chytat myšlenky?

📖 Celý článek je zde:

https://vicnezsezda.cz/z-praxe/proc-mit-telefon-nebo-tuzku-a-notes-vzdy-po-ruce-protoze-myslenka-neceka/ ⚡️

www.audioclanky.cz:

🍀 Autor: Michal Dušek

🎙Vypráví: Michal Dušek

Víc než se zdá – multimediální tvořivá produkční agentura. Od loga, přes web, podcast, video po reklamu. Zastupujeme hudebníky a umělce.

🌐 Web: https://vicnezsezda.cz

🌐 Blog: https://vicnezsezda.cz/blog/

🎧 FLASHrádio online: https://flashradio.online

Sledujte nás (sociální sítě):

➡️ Facebook: https://www.facebook.com/vicnezsezda.cz/

➡️ Instagram: https://www.instagram.com/vicnezsezda.cz/

➡️ LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/vicnezsezda/

➡️ YouTube: http://www.youtube.com/channel/UCEU4dG4AizzE_27ewtvnhBg?sub_confirmation=1

Podcast kanály:

🎧 Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/us/podcast/v%C3%ADc-ne%C5%BE-se-zd%C3%A1/id1470895956

🎧 Google Podcasts: https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9jMjI5ZGMwL3BvZGNhc3QvcnNz

🎧 Spotify: https://open.spotify.com/show/2W6Sm0e59ZKqAHnPMf9tJU

🎧 SoundCloud: https://soundcloud.com/vicnezsezda

🎧 RadioPublic: https://radiopublic.com/vc-ne-se-zd-6nV2Xy/episodes

🎧 YouTube Víc než se zdá: https://www.youtube.com/channel/UCEU4dG4AizzE_27ewtvnhBg?sub_confirmation=1

🔥🔥🔥 Zanechte nám ⚡️ hlasovou zprávu:

🎤 https://anchor.fm/vicnezsezda/message

#flashradioonline #audioclanky #vicnezsezda #roberthartmann #michaldusek #podcast

Send in a voice message: https://anchor.fm/vicnezsezda/message

Proč a jak chytat myšlenky?

Jsem kreativec. Tvořím, vymýšlím, kombinuji mnoho různých dovedností a oborů do jednoho celku. A nejdůležitější u toho je nápad. Představa. Myšlenka! A ta je neskutečně rychlá. Tak rychle jak přijde, tak rychle může odejít. Zachytit skvělý nápad a ještě ho správně interpretovat ve svých poznámkách chce trošku trénink a výbornou paměť. Nebo ještě lépe – rychle si ji poznamenat.

Ti, co mě znají říkají, že pracuju i když spím. Je to tak – prostě spousta úžasných nápadů přichází ve fázi odpočinku, kdy prostě vypnete… Třeba než usnete – a nebo hned po probuzení. Prostě to jede. Nápady. Najednou se vám všechno to, co tvoříte nebo žijete, v myšlenkách krásně skládá dohromady a zapadá do sebe jak ozubená kolečka hodin. Řeknete si: „jo, takhle to udělám, to je super, že mě to nenapadlo dřív…“ A s blaženým pocitem a úsměvem ve tváři usnete.

A tak svůj nápad, svoji myšlenku, odložíte až na později…

„To už budu v kanceláři, tam bude čas a prostor.“ Nebo: „Teď se na to pořádně vyspím…“, „Hned jak přijedu tam a tam, tak si to napíšu…“

Jo jo… Houbeles. Tak čas a prostor by potom i byl. Jenže – na co vlastně? Kam se mi poděl ten nápad? Co jsem si to chtěl poznamenat? A už vzpomínáte a lovíte, kam se vám ten skvělej nápad vytratil, kdo vám ho kam kde v hlavě zašantročil. Za boha si na to nemůžete vzpomenout. Nebo jen na nějaké útržky a fragmenty a nedává vám to smysl.

Nejtrefnější věty pro marketing zazní jen tak, mezi řečí

Zachytit myšlenku při společné tvorbě s kolegy je taky fantastická věc. Hodinu probíráte strategický plán projektu, konkretizujete „háčky“ (poutací věty či slova). A potom, jenom tak při diskuzi někdo prohodí větu, kterou polovina marketingového týmu vezme jen jako názor jednotlivce, ale ona do strategického plánu a reklamy přesně sedí. Jenomže vám tam hlavou do té doby jelo tolik informací. A tu konkrétní větu najednou nejste schopni zopakovat, abyste si ji zapsali. Podstatu asi ano. Ale zaznělo to trošku jinak! Bylo to takové… lepší. Mělo to jinou emoci, jiný náboj. Najednou slovíčkaříte, hledáte ten správný výraz. A jste v pasti. Ten nápad zazněl. Myšlenka byla vyslovena. A váš poznámkový blok pro zápis z jednání ji nezachytil. A už se zdržujete.

Dvacet mi už bylo. Dvakrát…

Dvaceti letí markeťáci jsou borci, kteří dozajista namítnou, že jednu větu si přeci zapamatuje každej deb… No. Holt my zkušení čtyřicátníci máme každý svůj systém a lapač myšlenek 🙂  Rád se s vámi podělím o svůj systém. Je jednoduchý, založený na několika málo principech. A používat jej může úplně každý. A ano – taky jsem míval olepený monitor a stůl zahalený barevnými papírky s poznámkami 🙂

Jak zachytit myšlenku?

Pravidlo č. 1: Udělejte to hned!

I kdybyste měli vyběhnout z koupelny zahaleni jen do ručníku a nechat za sebou mokrou podlahu, udělejte to. Ani cesta v MHDčku nebo řízení auta vás nemůže odradit. Pusťte si záznamník nebo otevřete zápisník a hned to zaznamenejte. Okamžité zaznamenání myšlenky je základem úspěchu.

 

Pravidlo č. 2: Buďte na to vždy připraveni.

Vždy. Vždy. Vždy… U postele mějte bloček a tužku. Ať vyrazíte kamkoliv, vemte si mobil nebo u sebe mějte aspoň obyčejnou tužku a lísteček papíru. I propiska a poznámka na předloktí umí dočasně splnit svoji roli 🙂 Já nejčastěji používám obyčejný textový dokument v počítači a předem určenou složku pro takové soubory. Ideálně jej mám také vždy otevřen. Stačí mi tak jenom přepnout aplikaci a hned můžu psát. Jakékoliv zdržení pro poznámku a odvedení pozornosti od nápadu jinam, ubírá pravděpodobnosti správného zachycení myšlenky. Hledat soubor, otevírat aplikaci, hledat tužku, poprosit číšníka o lístek z jeho bloku a tužku. To všechno zdržuje.

iPhone plochaiPhone záznamníkI proto mám většinou u sebe nebo ve své blízkosti mobil. Používám iPhone a ten už obsahuje aplikaci „Diktafon“. Geniální a jednoduché. Přestože zajímavých a užitečných aplikací v mobilu mám celou řadu , tuto jsem vyhodnotil jako jednu z nejdůležitějších. Ikonu pro spuštění mám umístěnou tak, abych ji mohl okamžitě kdykoliv spustit. V tento okamžik nezáleží na tom, zda mám připojen externí mikrofon pro dokonalý zvuk. Nahrávám důležitý obsah pro sebe. A upřímně – nezajímá mě ani pokročilejší aplikace, která by mi umožnila třídit tyto nápady. Ne v tento okamžik…

Nahrávat audiozáznam můžete i v autě přes handsfreečko – ať už bezdrátové sluchátko na uchu nebo kabel se sluchátkem a mikrofonem. Stačí mít ten mikrofon někde zavěšenej na hrudníku. A když na to přijde, i tuto aplikaci „Diktafon“ si spustíte hlasovým příkazem přes umělou inteligenci. Třeba jako „Hey Siri. New record“. Jasně – nejdříve si musíte v nastaveních aplikace přidat tento svůj hlasový příkaz pro spuštění nahrávání. Používáte-li Android, záznamníkových aplikací existuje celá řada. Alternativou k chytrému mobilu jako zařízení můžete používat přímo mp3 audiozáznamník.

 

Pravidlo č. 3: Dělejte to jednoduše a efektivně.

Nevím, jak rychle píšete tužkou, na počítači nebo na telefonu. Psát na počítači zvládám tak rychle, jako se běžně mluví. Úplně jsem si odvykl psaní tužkou. I datlování na mobilu je pro mne peklo. Ale děti a mladší generace používají pro psaní své hbité palce. Díky slovníkům a doplňování slov jsou oproti mně neskutečně rychlí. Mě vyhovuje hlasový záznam. Často kombinuji počítač i záznamník na mobilu.

Vzpomínáte si na scénu ve filmu „Marečku, podejte mi pero!“, kde pan Svátek musel vystoupit mezi lavice do uličky, aby mohl při přemýšlení chodit? Parní stroj a století páry… Tak to jsem já! Když produkuju nápady a potřebuju je zaznamenat, tak taky chodím. Pohyb mi k tomu pomáhá. Zejména, když celý den sedím u počítače a tvořím. Prostě se od počítače zvednu a jdu si srovnat myšlenky a protáhnout tělo. Občas mají pocestní při procházce v lesoparku také možnost potěšit se pohledem na exota, kterak si cosi mumlá řečí neznámého kmene sám se sebou. Budiž jim tento zážitek přán. Já ty vaše protáhlý xichty a úsměvy ve tváři stejně registruju, nemyslete 🙂

A hlasový záznamník mi neběží celou dobu mých myšlenkových pochodů. Pokud nemám co říct, prostě se jednoduše nahrávání zapausuje. A když myšlenky tečou, tak to zase odblokujete a nahráváte. Později, když si to poslechnete, tak nečekáte. Nemáte prodlevy při práci nebo přepisu – ať už automatickém, nebo ručním.

 

Pravidlo č. 4: Zachyťte myšlenku doslovně. Rozvíjejte ji až potom.

Ideálně si maximální mírou poznamenejte celé své myšlenkové pochody. Jsou miliony cestiček jak se dá nápad rozvíjet. Proto jsou myšlenkové mapy plánem s rozvojem nápadu do všech směrů a postupně se na sebe nabaluje a skládá.

 

Pravidlo č. 5: Zatřiďte si své nápady

Ke svým poznámkám se v nejkratším možném volnějším čase vraťte a zatřiďte si je do svých složek, projektů, poznámkových bloků a aplikací. Není nic snadnějšího, než to uložit „někam“, kde to už nikdy nenajdete… Prostě si to zařaďte do složky. Jestli je vaší oblíbenou metodou lístečkování, tak si je pak dejte do kapsy pořadače ke konkrétnímu tématu či projektu. Až přijde správný čas, budete mít vše pohromadě…

 

Pravidlo č. 6: Přidejte si k poznámkám další rozvinuté myšlenky a nápady.

Cokoliv, co vás k tomu napadne. Nezáleží na tom, jestli je to ku prospěchu věci teď nebo v tom teď nevidíte smysl. Možná v daném nápadu spatřujete takovou banalitu a myslíte si o ní, že to je přeci úplně jasný. Že až se k tomu dostanete, tak to prostě z toho jasně vyplývá. Na to se nemůže zapomenout, na to snadno přijdete… Nu dobrá. Když myslíte…

Může to být poznámka: „Robert mi při konzultacích o nahrávání zvuku při natáčení navrhoval multikanálový záznam…“ Nebo „Navrhované produkty: barevné hrníčky, samolepky a dřevěná dárková krabička, pískované sklenice…“. Poznámky vám mohou pomoct při nějakém pozdějším rozhodovacím procesu. Když se však k poznámkám vrátíte včas. Můžete si tak ušetřit tisíce korun za nákup nevhodných mikrofonů či celé audio soustavy. Nebo nemusíte vymýšlet už jednou vámi vymyšlené produkty pro propagaci…

 

Ještě jedno pravidlo: Nikdy, opakuji – NIKDY nepřerušujte kreativcům tok myšlenek!

Takto „přetržená nit“ obvykle navázat NEJDE! Nedělejte to ani při poradách, když se rozjedou a jedou „bomby“, ani při práci. A to platí i pro programátory a vývojáře. Dokud nedokončí myšlenku, funkci, proces, vůbec mu do toho nevstupujte. Vypnutý telefon, odpojené sociální sítě, vypnuté upozorňování na příchozí e-maily a cedule na dveřích s nápisem „NEVSTUPOVAT“ doplněná lebkou a skříženými hnátami, může být pro nerušený výkon práce ideální volbou.

Jedna z myšlenek závěrem: v kancelářích by měly být povinně nějaký odpočívací kanape, kavalce a otomany. Občas si „dát dvacet“ je pro kreativní lidi ideálním startem do druhé poloviny dne. Co víc si přát, než být plni čerstvé síly a nových nápadů.

Shrnutí pravidel jak zachytit nápad:

  1. Udělejte to hned!
  2. Buďte na to vždy připraveni.
  3. Dělejte to jednoduše a efektivně.
  4. Zachyťte myšlenku doslovně. Rozvíjejte ji až potom.
  5. Zatřiďte si své nápady.
  6. Přidejte si k poznámkám další rozvinuté myšlenky a nápady.

Mimochodem – prý existuje něco, co je ještě rychlejší než myšlenka…

Co je rychlejší než myšlenka?

To se takhle dohadují tři filozofové o tom, co je na světě nejrychlejší: „Nejrychlejší je přeci světlo“, povídá první. „Kdepak, milý kolego, myšlenka – ta je přeci nejrychlejší“, opáčí druhý. „Tedy, nerad bych vypadal jako negativista, pánové“, vstoupí do debaty třetí filozof, „jsem si však jist, že zaručeně nejrychlejší je průjem. No považte – tuhle jsem v noci dostal průjem. A než jsem stihl rozsvítit nebo něco vymyslet..!“

Tak hlavně se z toho nepos.at a nově zachyceným nápadům a jejich realizacím zdar! Článek sdílejte a napište nám do komentářů.

Víc než se zdá
Víc než se zdá
Multimediální tvořivá agentura.

Poskytujeme mediální prostor - pomáháme firmám s prezentací i obsahem:

Prezentujte se prostřednictvím rádia. Využijte pro propagaci prostoru ve vysílání (play.flahradio.online) nebo v obsahové části prezentace (web: flashradio.online).

FLASHradio.online

Mediální prostor pro prezentaci produktů, služeb a firem v souvislosti se stavěním, rekonstrukcemi a vybavením domů, bydlením, zahradou a hobby (www.vseprovasdum.cz).

VSEPROVASDUM.cz
Komentáře
  • MULTIMEDIÁLNÍ PRODUKČNÍ AGENTURA

    Víc než se zdá

    Tvoříme: weby, videa, audia, znělky a jingly, obsah, texty, PR články, konzultujeme SEO, UX, analyzujeme weby, tvoříme strategické cílení na klienty...
    Provozujeme obsahový portálrádio. Poskytujeme mediální prostor. Zastupujeme hudebníky a umělce.
  • FLASHradio.online