Multimediální tvořivá produkční agentura. Od loga přes web, podcast, audio a video po reklamu. Zastupujeme hudebníky a umělce.

Šachy, strategie

Je čas si přiznat, že potřebujeme někoho k ruce…

Podnikatelé obvykle tuší a mají představy, co a jak by chtěli prezentovat na internetu. Jsou to šikovní a schopní lidé, kteří se naučí cokoliv nového. Ke svému oboru – např. výrobě domácích marmelád, výrobě zakázkových kuchyní nebo kiosku se zmrzlinou jsou si schopni vytvořit web, Facebook stránku i prodejní formuláře nebo e-shop. Rozhodli jste se jít cestou „to zvládnu sám, ušetřím na tom“ nebo „vydělám si na to a zvednu své podnikání ve spolupráci s odborníky“?

Moc se mi líbí citát pana Wericha:

 „Když už jednou člověk je, tak má koukat, aby byl. A když kouká aby byl, a je, tak má být to co je a nemá být to co není, jak tomu v mnoha případech je.“ – Jan Werich –

My Čecho-Slováci to prostě máme v povaze a genech a svět nám to může závidět. Každý umí všechno. Zlaté české ručičky a hlavičky. Není pro nás problém postavit dům, udělat elektriku, zapojit vodu, vyrobit nábytek, obložit koupelnu, spravit auto, ušít šaty či uplést ponožky… Prostě se spoléháme sami na sebe a umíme všechno udělat i věci opravit. Někdy se slovy „to je dobrý, takhle to stačí“, jindy s do detailu dokonale a kvalitně odvedenou prací ušetříme peníze za řemeslníky a jiné dodavatele. Vždycky nás to stojí čas. Ten čas, který můžeme věnovat rozvoji své firmy, rodině či sobě samým. A o tom mluvím.

Jsme národem Ferdů Mravenců a brouků Pytlíků?

Všichni děláme všechno. S vidinou hrdiny, Ferdy Mravence, práce všeho druhu se učíme z nepřeberného množství různých kurzů, webinářů a seminářů, milionů videí na sociálních sítích a tisíců knih v různých podobách. Nabytými zkušenostmi tak míříme ke svému vytouženému cíli a cestou se z nás postupně stávají oni vysnění hrdinové… brouci Pytlíci. Všechno jsme viděli, všechno víme, všechno známe. Jsme utahaní, nevyspalí. Prošli jsme desítkami školení, kurzů, seminářů a teorií. Víme, co máme dělat. Někteří to zvládnou. A přesto všichni nejsme schopni věci dotáhnout do úspěšného konce, protože nevíme jak. Ocitáme se v kolečku dokonalých rad a v mírných depresích, že nám úkoly neustále přibývají. Málokdo si včas uvědomíme, že potřebujeme někoho k ruce. Byť jen na konzultace. Na rozběhnutí automatik. Na rozklíčování a uspořádání jednotlivých kroků. Odborníka ve svém oboru, kterého můžeme zaplatit a kdo nám opravdu pomůže, abychom se hnuli z místa.

Jak z kola ven?

Předně je fajn si uvědomit, že do takového nekonečného kolečka a krysího závodu je dobré se vůbec ani nedostat. Pokud v tom už lítáte, nepropadejte panice. Kdo nikdy nepodnikal, nikdy nic nezkusil nebo nepadl na pusu, těžko to pochopí. Jsme též konzultační firmou a s podnikateli a zástupci firem, kteří mají krásné a užitečné produkty se setkáváme Víc než se zdá. Mají fantastické schopnosti. Obrovský potenciál zákazníků. A nejsou štonc dát dohromady funkční strategii a smysluplný a funkční web tak, aby jim přiváděl zákazníky a prodával jejich produkty či služby. Ale my se tomu vůbec nedivíme. Také lidé v našem týmu si takovými obdobími prošli – a díky tomu dnes vidíme chyby podnikatelů mnohem dříve, než si je oni vůbec uvědomí nebo než zavedou své podnikání kamsi na zcestí.

Navíc – každý rok spatří světlo světa nové on-line obory, služby a specialisté. Úspěch na internetu závisí na mnoha okolnostech – a co kdyby náhodou právě jejich práce byla potřeba k našemu úspěchu, že? Ne! Zastavme se. Chcete se honit za internetovým mamonem, nebo prodávat? Internet není všemocný. Pokud právě začínáte nebo něco nového rozvíjíte, je pravděpodobné, že s mnoha službami on-line jste se ještě nesetkali a možná ani nikdy nesetkáte. Neuvěřitelně uspěchaná doba dává prostor vznikat novým oborům, ale zároveň velmi rychle některé přetváří. Jsou však určité principy a stálice, které ještě pár let vydrží. Vlastní a obsahové weby, sociální sítě, videomarketing, podcasty a audiočlánky, e-mailing, chatboty a jiné automatické odpovídače. Sledujte však trendy, kam se marketing a propagace ubírá a to nejenom v on-line světě – billboardy, noviny, časopisy, rádia i televize. Ale také letáky, obecní listy a jiné tištěné regionální bulletiny. A především vztahy.

Delegovat, nedelegovat, delegovat…

Hledejte synergii v činnostech a službách, které pro vás mohou udělat jiní ve kvalitě, kterou očekáváte a požadujete. Uvolněním si vlastních rukou pro řízení a práci na vlastním projektu vám dá velkou hybnou sílu. Delegujte jednotlivé úkoly a plánujte strategie. Dělejte věci jednoduše. Cokoliv zesložiťuje, tak také zdržuje. Vhodná technika urychluje práci. Hledejte nové cesty a definujte si správné postupné kroky – ideálně i s termíny. Propletenec jednotlivých úkolů, kdy věci na sebe různě navazují je důležitý. Vždy se však snažte zachovat jednoduchost, pochopitelnost a časovou návaznost. Úkoly svěřujte pověřeným osobám či nasmlouvaným firmám. Některé s vámi ujdou kus cesty, některé pouze dodají dílčí dodávky. Postupnými kroky vpřed.

To všechno ale stojí peníze!

Ano. Je to jako když děláte sněhovou kouli. Taky ji hned neuplácáte. Vytvořit ji, koulet ji a nabalit ji ve sněhu stojí námahu. Ale ten pocit, když pak stojí sněhulák. Nebo síla a energie, pokud ji pustíte z kopce… 🙂 Prostě počítejte s rostoucími náklady na provoz marketingu, které se však dají vyvážit rostoucími tržbami a zisky. Růst nákladů na marketingové výdaje se obvykle zastaví až se stagnací firmy nebo transformací reklamních výdajů ve virálně se šířející reklamy. A také nemalá mediální pozornost a známost produktu či firmy.

Pokud jste se však rozhodli vytvořit si trvalý pěnězovod, počítejte s neustálým rozvojem webu a maximálně zapojujte automatizace procesů. Automatizace zjednodušují a usnadňují práci. Získáte tak třeba i relevantnější výsledky za méně peněz. Budete pracovat s kontakty, potenciálními i reálnými zákazníky. Nezapomínejte na tzv. support – tedy zákaznickou podporu. Každá služba stojí čas a tím pádem i peníze. V zásadě je jedno, kdo to udělá – ale za práci se obvykle platí. Vy přeci také chcete dostat za svoji práci nebo produkt zaplaceno…

Konzultace za všechny peníze světa

Po bitvě každý generálem. „Kdybych byl bývat tohle věděl dřív. Když já jsem to tenkrát vůbec ani netušila. Všichni to dělali takhle a mě to nefungovalo. Vypadalo to tak jednoduše, když nám to ukazovali…“ Časté věty, které slýcháváme. Ano. Věci jsou jednoduché. Ale bez práce a znalostí nejsou koláče. Pro automatizace v marketingu existují tisíce služeb. Musíte s tím však trávit svůj čas, vyzkoušet si to a nastavit správně propojení, obsah, automatizace. Zvolit správně různé podmínky, seznamy a provázanosti. Nepochybujeme, že to dříve či později zvládnete sami. Nemáte-li  strategický plán či představy, co od toho očekáváte a kolik času jste ochotni investovat, může se taková automatizace stát noční můrou. E-mailing, analýzy, remarketing, copywriting a obsahové věci, videa a audia, tipy pro zákazníky a zákaznickou podporu, komunikaci s návštěvníky, tiskoviny… zdánlivě nesourodé činnosti a služby vedoucí k zefektivnění prezentace, komunikace se zákazníky a především navýšení prodejů.

„Vzali jsme to zkratkou. Bylo to sice dál, ale zato horší cesta.“

Vtipná hláška z filmu „Sněženky a machři“. A navíc trefná. Nic si nenamlouvejme, jde o čas. Můžete se ve svém podnikání vydat cestou úspor. Taková cesta bývá delší. Některé z vás může dokonce přivést do časové a finanční pasti bez možnosti dalšího rozvoje a jako bonus získáte naboření si některé z důležitých oblastí života a vztahů. Chcete-li se učit z kurzů, návodů a knih postupy, které zdokonalí vaše produkty/služby, učte se. Chcete-li si někoho na práci najmout, udělejte to.

Cest, které vám umožní zvyšovat tržby a zisky je více. Šetřit a udělat sám. Do určité úrovně zvládnete prakticky cokoliv. Těžko se však v kvalitě vyrovnáte práci profíka v konkrétním oboru. Ušetřené peníze tak zaplatíte svým investovaným časem. Takové rozhodnutí se vám může značně prodražit. Ale kde je ta hranice, kdy už se rozhodnout a najmout si specializované firmy a jednotlivce? Odborníci sice stojí peníze, ale mohou vám ušetřit čas. Nastartovat váš projekt dříve a rychleji. A pravděpodobně i kvalitněji. Jak moc si svého času ceníte?jaký výsledek očekáváte?

Své plány a možnosti konzultujte s odborníkem

Čím dříve, tím lépe. Pravděpodobně se vám otevřou nové možnosti a zafičí čerstvý vítr do vašich plachet. Buďte specialisty ve svém oboru. A s konzultanty si připravte takový strategický plán, abyste si na další specialisty prostě vydělali. Možná při konzultacích objevíte také další cesty jak produkovat efektivněji a beze stresu. Vaše podnikání může krok za krokem růst.

Máte-li potřebu konzultovat rozvoj svého podnikání v prostředí internetu a on-line služeb, s důvěrou se obraťte na nás. S ohledem na jedinečnost a individualitu každého projektu můžeme společně vytvořit jednoduchý strategický plán, který bude zahrnovat termíny a předpokládané výdaje na jednotlivé služby v součinnosti s rozvojem vašeho projektu a podnikání.

 

Víc než se zdá
Víc než se zdá
Multimediální tvořivá agentura.

Poskytujeme mediální prostor - pomáháme firmám s prezentací i obsahem:

Prezentujte se prostřednictvím rádia. Využijte pro propagaci prostoru ve vysílání (play.flahradio.online) nebo v obsahové části prezentace (web: flashradio.online).

FLASHradio.online

Mediální prostor pro prezentaci produktů, služeb a firem v souvislosti se stavěním, rekonstrukcemi a vybavením domů, bydlením, zahradou a hobby (www.vseprovasdum.cz).

VSEPROVASDUM.cz
Komentáře
  • MULTIMEDIÁLNÍ PRODUKČNÍ AGENTURA

    Víc než se zdá

    Tvoříme: weby, videa, audia, znělky a jingly, obsah, texty, PR články, konzultujeme SEO, UX, analyzujeme weby, tvoříme strategické cílení na klienty...
    Provozujeme obsahový portálrádio. Poskytujeme mediální prostor. Zastupujeme hudebníky a umělce.
  • FLASHradio.online