Multimediální tvořivá agentura, machři na zvuk a PODCASToví gurůové :) Od obsahu k podcastům a audioknihám...

free hosting

Jak si spolehlivě prodražit webové stránky na free hostingu

Rate this post

Zní to fantasticky. Na pár kliknutí si uděláte registraci a už to tam perete – obrázky, články, publikujete informace, své názory. K dispozici máte diskuze, statistiky a vše je to free – úplně zdarma! Jak moc je to „zdarma“ a na čem byste rozhodně nemělil šetřit?Tvoříte? Píšete? Vyrábíte? Prodáváte? Pak potřebujete někde nějaký prostor, abyste tam mohli své výtvory prezentovat. V knize, časopise, výstavní síni, kamenné prodejně, nasprejovat na zeď… V on-line světě potřebujete někde nějaké místo, kde své dílo můžete představit. Podcastový kanál, video kanál, sociální síť nebo tzv. hosting pro vaši webovou stránku. A evidentně nejlépe úplně zdarma 🙂 Free-hosting nebo free-blog!

Jak je to typický obchodní model: poskytujeme-li někomu službu, tak za to chceme peníze. Ale když něco chceme my, tak nejlépe zadarmo! Všichni hledáme cesty, příležitosti a způsoby, jak ušetřit nebo něco získat zdarma. A tak trávíme hodiny na internetu, abychom našli to „zaručeně nejlepší a nejlevnější řešení“, abychom hned na začátku neudělali chybu… Už jste četli článek Co je to „zdarma“ a jak to funguje v marketingu? Aneb není všechno zdarma zlatem, co se třpytí…?

Provázíme lidi a firmy internetem, pomáháme jim v orientaci a vyvádíme je ze slepých uliček…

Ozývají se nám klienti, kteří teprve řeší svoji internetovou prezentaci a probíráme s nimi jejich možnosti a strategické plány. Přicházejí zákazníci, kteří fungují pouze na sociálních sítích, ale i takoví, kteří už nějakou web prezentaci mají. A někteří z nich mají své weby na tzv. freehostingových službách. Pěkně prosím – neházejme všechny freehostingy do jednoho pytle, každý má něco svého a jinak. Sledujte však jejich obchodní podmínky, ceníky a svůj záměr si promysleme i s ohledem na budoucí vývoj. Neříkám, že začít na freehostingu je špatně, ale…

Víte, jaké jsou časté otázky našich zákazníků při konzultaci na téma „úpravy webové stránky“?

  • „Takže mi chcete říct, že všechno to, co jsme doteď vytvořili budeme dělat znovu?“
  • „Všechny ty zpětné odkazy jsme dělali zbytečně?“
  • „To budeme předělávat všechny letáky i vizitky?“
  • „I všechny reklamy… že jo?“
  • „No a to tam ty statistiky nejdou umístit?“
  • „A proč to tam nemůžeme jen přidat?“

Co je to tedy free-hosting?

Je to především prostor, datové úložiště kdesi na internetovém serveru, kde si můžete zdarma vytvořit a publikovat vlastní webovou prezentaci nebo svůj blog. Takové služby existují české, slovenské i zahraniční. Stačí si vybrat. Online si naklikáte a napíšete texty, vložíte obrázky i videa do svých stránek, a případně roztřídíte stránky podle nějaké logické struktury a potřeby. Přizpůsobíte si barvy, někde si vytvoříte i jednoduché logo nebo vložíte to co už máte. Bez veškerých pochybností lidé zvládají tyto služby využívat pro svoji práci, prezentaci výrobků i služeb.

S troškou nadsázky vám popíšu, jak vypadá takový proces začátečníka. Vše dále uvedené vychází ze zkušeností s našimi zákazníky a jejich dotazy.

Typický podnikatelský rozjezd:

Jednotlivci či firmy si zdarma udělají na freehostingu registraci, zvolí si vhodný název a z něho plynoucí url adresu – např. kosmetika-mazaze.nazevfreehostingovesluzby.neco. Naplní obsah, dodají své fotky, videa, popíší svoji činnost a produkty, doplní kontaktní údaje a ceníky. Prostě se do toho pustí naplno. Hned potom si nechají natisknout vizitky. Nebo si je ve Wordu zbastlí sami a natisknou. Nejlépe s malým šedivým či jinak nečitelným písmem s ukradeným obrázkem dominujícím této kartičce a hurá s tím do světa. Jejich nadšení roste. Postupně rozvíjejí povědomí o „svém“ webu mezi lidmi. Tisknou rychloletáky s akčními nabídkami, obvolají přátele a zaspamují kde co. V lepších případech si nechají olepit auta tzv. řezanou grafikou se svým názvem a zbrusu novou webovou adresou.

Náš upřímný tip: Přátelé, nezapomínejte na auta uvádět i telefonní čísla. Pokud někomu vaše služba nebo produkt řeší aktuální problém za vámi jedoucímu řidiči, zavolá vám ihned… QR kód s úplnými kontakty pro kolemjdoucí bude také skvěle plnit svůj účel.

Pak udělají registraci v katalogu ve Firmách. Zaregistrují si své weby úplně všude, kde to jen jde. Začnou přispívat do diskuzí na internetu s odkazy na „svůj“ web. Desítky a stovky hodin věnují tomu, aby se o „jejich“ webu někdo dozvěděl. Aby rozšířili povědomí o své značce. Lidé to komentují na sociálních sítích, příspěvky se sdílí jako o život. Reklama sviští na plný obrátky. Vyhledávače indexují obsah a posouvají výsledky na klíčová slova výš a výš…

Pak se pustíte se do rozšíření stránek na free webu

Protože zažíváte první úspěchy, pracujete na „svém“ webu. Rozšiřujete strukturu, přidáváte nové informace. Poctivě sepisujete své produkty a služby a poskytujete další informace o svých výrobcích. Freeweby jsou z podstaty svého názvu zdarma – alespoň v základních tarifech. Jen podotknu, že za to „zdarma“ na freehostingu častokrát dostanete do svých stránek cizí reklamy, které tam vlastně vůbec nechcete. Ale co už, vždyť máte službu zdarma… Opakovaně nad tím mávnete rukou. Až do té chvíle, než se na vašich stránkách masáží, kadeřnictví či autoservisu objeví reklama od konkurence a bez vašeho vědomí si tak přetáhne vaše zákazníky. Nebo potenciální zákazníky. Ano. Také takovou službu jste získali úplně zdarma 🙂

Ale to není zdaleka ten nejhorší scénář, který vás u služeb zdarma může potkat.

Je to tedy zdarma nebo je to vzájemná reciprocita? Čeština je nádherná ve svých významech. Slovo „zdarma“ totiž vychází z daru. Tedy pokud je to dar, očekává se, že za něj nemusím nic dělat, vynakládat, prostě jsem to dostal. Ale na reklamách na vaší stránce vydělává poskytovatel freehostingové služby. Přitom vy tvoříte obsah a prokazujete mu tím velkou službu, protože díky tomu může u vašeho obsahu reklamu prodat. Není to tak úplně zdarma – vhodnější je pojmenování, že to máte zadarmo.

Někdo „jenom“ píše „svůj“ blog na zdarma blogové službě.

Tvoříte své články, publikujete každý týden na vašem free blogu. Sem tam, jednou za rok si váš článek jako pecku free blog vybere, aby ho na pár hodin zveřejnil pro tisíce či desetitisíce čtenářů. Protože se váš článek adminovi tamního freeblogu líbil, umístí ho do dočasné síně slávy na hlavní stranu. Vy sklidíte ovace a získáte tak svých 10 tisíc přečtení za jediný den. Můžete se tak dostat na krátký čas do povědomí čtenářů. Většinou si však čtenáři ani nevšimnou, kdo je tím neznámým autorem – pokud se jim nedostáváte na oči pravidelně. Nebo aspoň s určitou četností. Ale to vás nemůže odradit a tak píšete a píšete, protože vás to prostě baví.

Poznámka autora: Mimochodem, jestli rádi píšete a netýká se to politiky a světonázorů, ozvěte se nám. Můžeme společně proměnit vaši vášeň na podnikání 🙂

Všechno vaše snažení je super pecka s několika velkými ALE a jedním podstatným společným faktem

Všechno co děláte je skoro celé správně. Proč skoro? Určitě jste neopomenuli jeden z nejdůležitějších faktů? Neradi bychom, abyste později velkou část téhle své práce „spláchli do kanálu“! V další části článku vám řeknu některé příklady pro snadnější rozhodování se mezi placenými a neplacenými službami a jejich výhody.

Co myslíte? Kde je ta hranice, kdy se rozhodnout pro služby placené a kdy využívat ty zdarma?

Rozuzlení a další část článku si můžete dočíst online – stačí jej odemknout sdílením… Nebo si jej poslechněte jako podcast 🙂

Sdílej a odemkni si skrytou část obsahu...image/svg+xml
Tento obsah si můžete zobrazit tak, že nasdílíte tuto stránku. Nebo si poslechněte podcast...
Michal Dušek

Připravujeme podcast „Víc než se zdá“, rozhovory „Hrdinové všedních dní“ a naši specialitu - audiočlánky. Pomáháme lidem s tvorbou jejich podcast kanálů, blogery učíme převádět jejich obsah na podcast a zvyšovat svůj dosah.

Mám za sebou přes 25 let praxe s tvorbou webů, logotypů, grafikou, sazbou a DTP, kódováním, copywrightingem, marketingem, 15 let s fotografií, výrobou virtuálních prohlídek, programováním, 7 let zkušeností s tvorbou videí. Desítky úspěšných projektů mé limity posouvají dál a dál. I díky tomu vidím věci v souvislostech. Své zkušenosti tak uplatňuji v individuálních konzultacích nebo školeních. Včasnou konzultací můžete ušetřit svůj čas i energii a nasměrovat se jinak a lépe.

A úplně nejvíc ovšem miluju své děti s nimiž jsme v roce 2016 začali připravovat projekt Nepečené dorty.

Poskytujeme mediální prostor - pomáháme firmám s prezentací i obsahem:

Prezentujte se prostřednictvím rádia. Využijte pro propagaci prostoru ve vysílání (play.flahradio.online) nebo v obsahové části prezentace (web: flashradio.online).

FLASHradio.online

Mediální prostor pro prezentaci produktů, služeb a firem v souvislosti se stavěním, rekonstrukcemi a vybavením domů, bydlením, zahradou a hobby (www.vseprovasdum.cz).

VSEPROVASDUM.cz
Komentáře