Multimediální tvořivá agentura, machři na zvuk a PODCASToví gurůové :) Od obsahu k podcastům a audioknihám...

vlnění

Zvuk je podstatnou součástí videa (článek obsahuje podcast)

5/5 - (1 vote)

Proč lidé investují tisíce a desetitisíce Korun do kamer, telefonů a zařízení pro záznam videa a přitom podceňují nebo zcela zapomínají na zvuk?

Už jste se někdy setkali s videem (na internetu, v on-line kurzu a jinde), které jste si zapamatovali především kvůli mizernému zvuku? Nebo právě proto, že jste místo povídání slyšeli jen šumění moře či hukot větru?

Když si natočíte jen tak videjko z dovči, mezi kámošema nebo zachytíte okamžik a máte po ruce jen telefon, je to v pohodě – hollywoodský trhák od vás nikdo nečeká 🙂 Ale když točíte video-kurz, nějaký pozdrav od moře nebo přenášíte tiskovou konferenci, tam už je kvalitní zvuk nezbytností.

Zvuk tvoří pocity a emoce

Málokdo si uvědomuje význam správně nastaveného, kvalitního a srozumitelného zvuku ve svých výukových videích.

Jak vaše videa působí?

Zjistíte to jednoduše – pusťte si je, posuňte si hlasitost tak, abyste dobře slyšeli a zavřete oči. Poslouchejte a vnímejte také obsah, jako byste jej slyšeli poprvé. Mozek se zklidní, přestane přijímat tuny informací očima a během pár okamžiků „přepne“ na prioritní vnímání sluchem.

Zvuk může video umocnit a emočně zvednout nebo degradovat a zabít.

Michal Dušek

Všimli jste si někdy titulků ve filmech? Mezi předními příčkami za scénářem, režijí jsou také hudba a zvuk. No – proč asi..?

A teď si položte několik zásadních otázek:

  1. Je dobře rozumět? – Opravdu dobře?
  2. Skáče intenzita (hlasitost) zvuku nahoru a dolu?
  3. Jaké jsou ve zvuku rušivé elementy?
  4. Máte podkladovou hudbu dobře sladěnou a podporuje význam a účel videa či scény ve videu? (nebavme se nyní o autorských právech hudebních děl a podkladů)
  5. Cítíte se při poslechu audia (z vašeho videa) tak, jak chcete, aby se cítili také vaši diváci a posluchači?
  6. Slyšíte dobře i při běžných podmínkách – tam, kde jste? Dost lidí sleduje videa a poslouchá podcasty třeba cestou do práce a ani sluchátka na uších nejsou všemocná. Někdy vás ruší sousedova sekačka nebo zdi přenášejí hluk od vrtání. Cirkulárka taky nadělá dost kraválu. Slyšíte svá videa?

Tak co zvuku říkáte? Potřebujete pomoct?

Róbert Hartmann, kolega a kamarád a především velký odborník a specialista na zvuk (25 let praxe), se mě po jedný takový „piplačce s videem zákazníka“ zeptal na můj názor a tipy, na jaké chyby je třeba upozornit naše zákazníky, aby se jim vyvarovali… A pro mne nečekaně si to na tajňačku nahrál na mobil 🙂 Spoustu informací, které vám mohou otevřít oči a mysl najdete v podcastu níže.

Konzultace ohledně zvuku s Róbertem Hartmannem, mistrem zvuku:

Róbert vám může poradit s výběrem záznamové techniky tak, abyste neutráceli zbytečné peníze na své „pokusy“, se způsobem nahrávání, střihem a způsobem zpracování.

Nezapomeňte v objednávce uvést, čeho se vaše dotazy budou týkat, protože není čas ztrácet při konzultaci čas a je třeba se připravit, vyzkoušet, dohledat specifikace, parametry apod. Přesto platíte pouze čas vyhrazený vlastní konzultaci…

A pokud od něj chcete poradit, ptejte se ho: https://www.roberthartmann.cz

Michal Dušek

Připravujeme podcast „Víc než se zdá“, rozhovory „Hrdinové všedních dní“ a naši specialitu - audiočlánky. Pomáháme lidem s tvorbou jejich podcast kanálů, blogery učíme převádět jejich obsah na podcast a zvyšovat svůj dosah.

Mám za sebou přes 25 let praxe s tvorbou webů, logotypů, grafikou, sazbou a DTP, kódováním, copywrightingem, marketingem, 15 let s fotografií, výrobou virtuálních prohlídek, programováním, 7 let zkušeností s tvorbou videí. Desítky úspěšných projektů mé limity posouvají dál a dál. I díky tomu vidím věci v souvislostech. Své zkušenosti tak uplatňuji v individuálních konzultacích nebo školeních. Včasnou konzultací můžete ušetřit svůj čas i energii a nasměrovat se jinak a lépe.

A úplně nejvíc ovšem miluju své děti s nimiž jsme v roce 2016 začali připravovat projekt Nepečené dorty.

Poskytujeme mediální prostor - pomáháme firmám s prezentací i obsahem:

Prezentujte se prostřednictvím rádia. Využijte pro propagaci prostoru ve vysílání (play.flahradio.online) nebo v obsahové části prezentace (web: flashradio.online).

FLASHradio.online

Mediální prostor pro prezentaci produktů, služeb a firem v souvislosti se stavěním, rekonstrukcemi a vybavením domů, bydlením, zahradou a hobby (www.vseprovasdum.cz).

VSEPROVASDUM.cz
Komentáře